loading...

مرجع مسجد النبی کوهسنگی مشهد

بازدید : 11
پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 12:17

طبق رسیدگی های به کار آمده درباره ی عفاف و حجاب خلال قرآن مجید، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و گفتار ائمه معصومین (علیهم السلام) کتاب­ها و نوشته‌علمی­های متعددی درج شده میباشد که در نصیب منابع به تنی چند از آنان اشاره گردیده‌است.

برای مثال: شهید مطهری در کتاب مساله عفاف و حجاب به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف اشاره نموده است مسجد النبی کوهسنگی مشهد و همینطور در تفاسیر گوناگونی که در ارتباط با حرف ا... مجید درج شده در زمینه ی نشانه‌ها عفاف و حجاب نیز دعوا هایی به فی مابین آمده میباشد. برای مثال: «تفاسیر المیزان، فروغ و روشنایی، مثال، مجمع البیان و ... » که در پایین به مثال هایی از آن اشاره میگردد:

علامه طباطبایی در تعبیروتفسیر المیزان در پایین نشانه‌ها 30و 31 سوره مبارکه نوروفروغ در زمینه‌ی نگاه و دیده پوشی و در زیر آیه 59 سوره مبارکه احزاب به محدوده عفاف پرداخته گردیده است. علامه طباطبایی در تعبیر و تفسیر المیزان( ج16) که 593 ورقه و(ج 15) که 617 شیت است زیر آیه ها عفاف در ارتباط نگاه و دیده پوشی و به محدوده وحکم عفاف پرداخته میباشد. در ارتباط با نگاه از امام درستگو (ع) روایتی آورده که درباره واجبات اعضاوجوارح فرمود: برچشم واجب کرده که به آنچه آفریدگار بر وی حرام کرده ننگرد و از آنچه بر وی حلال وجود ندارد اعراض نماید و ایمان و وظیفه دیده این میباشد. همینطور آورده که نبی آفریدگار (ص) به حضرت علی (ع) فرمود: دنبال نگاه به نامحرمان نگاهی دیگر نکن، که اولین برایت بس میباشد و دو‌مین را حق نداری و در زمینه ی محدوده وحکم عفاف و حجاب، به این شکل آورده: یعنی پوشاندن همگی تن به شناخته شدن به اینکه اهل عفت وحجاب و صلاح و سدادند، مجاورت خیس میباشد. در سود زمانی بدین تیتر شناخته شدند، دیگر اذیّت نمی‌شوند یعنی اهل فسق و فجور متعرض آن ها نمی گردند.

قرائتی در تعبیر نور و روشنایی نیز، در سوره مبارکه نوروفروغ از سپس نگاه و در سوره مبارکه احزاب آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد به آفات بی حجابی اشاره گردیده‌است.

و همینطور آورده میباشد که:

راجع‌به به پر اسم و رسم، ویّل از خودى‏ها آغاز کنیم آن گاه دیگر افراد."قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"

در احکام الهى، تفاوتى فی مابین همسران و دختران فرستاده با دیگر زنان وجود ندارد. "لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"

پوشیدن لباسى که معرّف فردیّت زن براى تأمین عفّت و آبرو باشد، مایحتاج میباشد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

عذر به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهید. (در آیه‌ها گذشته هشدار به اذیّت کنندگان رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد بود، درین آیه تکلیف اذیّت شوندگان را مطرح مى‏نماید.) "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

رفت و آمد زنان در فارغ خانه، با نگهداری عفّت عمومى مانعى ندارد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

درباره ی به دارای شهرت و نهى از منکر، برهان دستور و نهى خویش را مطرح نمایید. "فَلا یُؤْذَیْنَ"

نوع جامه عموم در جامعه، مى‏تواند معرّف فردیّت، مدرسه شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد و غرض آن ها باشد."یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

سرچشمه‏ بسیارى از مزاحمت‏هاى هوس بازان نسبت به زنان و دختران، نوع خرقه خویش آنهاست. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

طبق رسیدگی های به کار آمده درباره ی عفاف و حجاب خلال قرآن مجید، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و گفتار ائمه معصومین (علیهم السلام) کتاب­ها و نوشته‌علمی­های متعددی درج شده میباشد که در نصیب منابع به تنی چند از آنان اشاره گردیده‌است.

برای مثال: شهید مطهری در کتاب مساله عفاف و حجاب به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف اشاره نموده است مسجد النبی کوهسنگی مشهد و همینطور در تفاسیر گوناگونی که در ارتباط با حرف ا... مجید درج شده در زمینه ی نشانه‌ها عفاف و حجاب نیز دعوا هایی به فی مابین آمده میباشد. برای مثال: «تفاسیر المیزان، فروغ و روشنایی، مثال، مجمع البیان و ... » که در پایین به مثال هایی از آن اشاره میگردد:

علامه طباطبایی در تعبیروتفسیر المیزان در پایین نشانه‌ها 30و 31 سوره مبارکه نوروفروغ در زمینه‌ی نگاه و دیده پوشی و در زیر آیه 59 سوره مبارکه احزاب به محدوده عفاف پرداخته گردیده است. علامه طباطبایی در تعبیر و تفسیر المیزان( ج16) که 593 ورقه و(ج 15) که 617 شیت است زیر آیه ها عفاف در ارتباط نگاه و دیده پوشی و به محدوده وحکم عفاف پرداخته میباشد. در ارتباط با نگاه از امام درستگو (ع) روایتی آورده که درباره واجبات اعضاوجوارح فرمود: برچشم واجب کرده که به آنچه آفریدگار بر وی حرام کرده ننگرد و از آنچه بر وی حلال وجود ندارد اعراض نماید و ایمان و وظیفه دیده این میباشد. همینطور آورده که نبی آفریدگار (ص) به حضرت علی (ع) فرمود: دنبال نگاه به نامحرمان نگاهی دیگر نکن، که اولین برایت بس میباشد و دو‌مین را حق نداری و در زمینه ی محدوده وحکم عفاف و حجاب، به این شکل آورده: یعنی پوشاندن همگی تن به شناخته شدن به اینکه اهل عفت وحجاب و صلاح و سدادند، مجاورت خیس میباشد. در سود زمانی بدین تیتر شناخته شدند، دیگر اذیّت نمی‌شوند یعنی اهل فسق و فجور متعرض آن ها نمی گردند.

قرائتی در تعبیر نور و روشنایی نیز، در سوره مبارکه نوروفروغ از سپس نگاه و در سوره مبارکه احزاب آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد به آفات بی حجابی اشاره گردیده‌است.

و همینطور آورده میباشد که:

راجع‌به به پر اسم و رسم، ویّل از خودى‏ها آغاز کنیم آن گاه دیگر افراد."قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"

در احکام الهى، تفاوتى فی مابین همسران و دختران فرستاده با دیگر زنان وجود ندارد. "لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"

پوشیدن لباسى که معرّف فردیّت زن براى تأمین عفّت و آبرو باشد، مایحتاج میباشد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

عذر به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهید. (در آیه‌ها گذشته هشدار به اذیّت کنندگان رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد بود، درین آیه تکلیف اذیّت شوندگان را مطرح مى‏نماید.) "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

رفت و آمد زنان در فارغ خانه، با نگهداری عفّت عمومى مانعى ندارد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

درباره ی به دارای شهرت و نهى از منکر، برهان دستور و نهى خویش را مطرح نمایید. "فَلا یُؤْذَیْنَ"

نوع جامه عموم در جامعه، مى‏تواند معرّف فردیّت، مدرسه شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد و غرض آن ها باشد."یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

سرچشمه‏ بسیارى از مزاحمت‏هاى هوس بازان نسبت به زنان و دختران، نوع خرقه خویش آنهاست. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 1088
  • بازدید کلی : 1897
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه