از این جهت گیری آیین، که جهت گیری پدیده های بیرونی مسجد النبی کوهسنگی مشهد میباشد و به پدیده های درونی اشاره می نماید، آشکار میشود که جنبه آیین که جوهره آن میباشد، جايگاه ای از وحدت ذاتی میباشد که صرفا کلیه رینگ های ماوراء طبیعی در آن وجود دارا هستند. اضافات و کمالاتی که فاقد آن می باشند.
«بدان که شریعت و طریقت و حق ولو به حق یکیاز میباشد، البته حق فراتر از طریقت میباشد و طریقت فراتر از شریعت و همچنین. آدم چون شرع در جايگاه اولیه، طریقت در سکو اواسط آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد و واقعیت در رتبه پایان میباشد. همانگونه که آغاز به اواسط بدون نقص میشود، اواسط نیز در نقطه پايان بی نقص می گردد.» (املی، 1362: 31).
صحت دارد، اگرچه توحید وجودی (انکار وجودهای کثیر) داخل و لب توحید الهی (انکار کثرت خدایان) میباشد، ولی این لایه و تظاهر هیچ زمان قابل ترک و هلاکت وجود ندارد. آن ها مدعا میباشند که توحید بیرونی بایستی با توحید درونی همزیستی داشته باشد و مدام از خط مش اواسط حرف می نمایند (آملی، 1368 الف: 89-88) و این توحید اواسط را توحید و رغبت حقیقی وواقعی میدانند. شمال صرفا به سمت یکیاز دو دین دار، یمین و بزرگ نمایی میخوانند. (به عبارتی: 99-100)
پس این رمز کسی میباشد که خیر فقط دیده چپ و خیر فقط دیده راست، بلکه هر دو چشمش گشوده میباشد و در عین حالا به وحدت مفهوم متعهد میماند. به طوری که کثرت خیر آن را رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد از دانایی به وحدت گشوده داراست و خیر از در بین بردن آن در وحدت، تنوع را از دربین میبرد. (املی، 1368 الف: 75-74)
«صرفا چیزی که در هستی وجود دارااست سند میدهد به وجود حق، حق گرانقدر، کاملا، تبدیل گردیده، تام و مجموع، و در عین اکنون آنهارا به طوری ادغام می نماید که بیننده نهفته نمی نماید. یک کدام از با دیگری، چون در صورتیکه به یکیاز آن ها بچسبید، آن را از دیگری می پوشاند و از دایره یک جان دار بیرون میگردد». (هامان: 113)
پس بایستی این سه مظهر را به نحوی فهمید که با یکدیگر منافات نداشته باشند، بلکه شرع و طریقت حق را تأیید و حق را اثبات نمایند. توحید الهی شرع، توحید وجودی واقعی میباشد و اصل توحید الهی مطابقت و همخوانی بر فقیه ماده و ملک، خویش توحید وجودی میباشد. چون با انحلال دانا ملک، شرع نیز به ظواهر روی می آورد، البته احکام حق مدام اثبات شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد میباشد و توحید در هستی زایل نمیشود
از این جهت گیری آیین، که جهت گیری پدیده های بیرونی مسجد النبی کوهسنگی مشهد میباشد و به پدیده های درونی اشاره می نماید، آشکار میشود که جنبه آیین که جوهره آن میباشد، جايگاه ای از وحدت ذاتی میباشد که صرفا کلیه رینگ های ماوراء طبیعی در آن وجود دارا هستند. اضافات و کمالاتی که فاقد آن می باشند.
«بدان که شریعت و طریقت و حق ولو به حق یکیاز میباشد، البته حق فراتر از طریقت میباشد و طریقت فراتر از شریعت و همچنین. آدم چون شرع در جايگاه اولیه، طریقت در سکو اواسط آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد و واقعیت در رتبه پایان میباشد. همانگونه که آغاز به اواسط بدون نقص میشود، اواسط نیز در نقطه پايان بی نقص می گردد.» (املی، 1362: 31).
صحت دارد، اگرچه توحید وجودی (انکار وجودهای کثیر) داخل و لب توحید الهی (انکار کثرت خدایان) میباشد، ولی این لایه و تظاهر هیچ زمان قابل ترک و هلاکت وجود ندارد. آن ها مدعا میباشند که توحید بیرونی بایستی با توحید درونی همزیستی داشته باشد و مدام از خط مش اواسط حرف می نمایند (آملی، 1368 الف: 89-88) و این توحید اواسط را توحید و رغبت حقیقی وواقعی میدانند. شمال صرفا به سمت یکیاز دو دین دار، یمین و بزرگ نمایی میخوانند. (به عبارتی: 99-100)
پس این رمز کسی میباشد که خیر فقط دیده چپ و خیر فقط دیده راست، بلکه هر دو چشمش گشوده میباشد و در عین حالا به وحدت مفهوم متعهد میماند. به طوری که کثرت خیر آن را رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد از دانایی به وحدت گشوده داراست و خیر از در بین بردن آن در وحدت، تنوع را از دربین میبرد. (املی، 1368 الف: 75-74)
«صرفا چیزی که در هستی وجود دارااست سند میدهد به وجود حق، حق گرانقدر، کاملا، تبدیل گردیده، تام و مجموع، و در عین اکنون آنهارا به طوری ادغام می نماید که بیننده نهفته نمی نماید. یک کدام از با دیگری، چون در صورتیکه به یکیاز آن ها بچسبید، آن را از دیگری می پوشاند و از دایره یک جان دار بیرون میگردد». (هامان: 113)
پس بایستی این سه مظهر را به نحوی فهمید که با یکدیگر منافات نداشته باشند، بلکه شرع و طریقت حق را تأیید و حق را اثبات نمایند. توحید الهی شرع، توحید وجودی واقعی میباشد و اصل توحید الهی مطابقت و همخوانی بر فقیه ماده و ملک، خویش توحید وجودی میباشد. چون با انحلال دانا ملک، شرع نیز به ظواهر روی می آورد، البته احکام حق مدام اثبات شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد میباشد و توحید در هستی زایل نمیشود